środa, 26 kwietnia 2023

Kiełbie we łbie.

 

Niezbyt rozgarnięty winniczek usiłował podstawić mi nogę. Przeskoczyłem, bez gracji i wdzięku zagarniętego do cna przez piękne panie podróżujące bladym świtem przez Miasto. Kobiety zadbane lepiej niż trawniki przed Urzędem Marszałkowskim w skupieniu przeżywają wydarzenia minionej nocy i z rezygnacją podążają w znój codzienny. Gołębie kołują nad osiedlowymi nieużytkami, ucząc się od pustułek polowania na żywinę poukrywaną w przeróżnych zakamarkach. Czereśnie w bieli modlą się o brak przymrozków. W autobusie znów natykam się na gościa łudząco podobnego do tańczącego w reklamie delikatesowego mięsa. Wypasiony byczek pod wpływem upojnej nocy zgubił gdzieś lewy rękaw od flanelowej koszuli. Szczęściem nie zgubił ostatniego papierosa i teraz ogrzewa się zadymionym ciepłem od wewnątrz.


Dojrzewają we mnie myśli niepokorne. Ot – choćby takie:

Z niepokojem zauważam, że pod wpływem rzeczywistości twardnieją mi dłonie, co źle wróży wrażliwości w kontaktach międzyludzkich.

A może dziewczęta celowo łażą w podartych dżinsach, żeby ktoś je wreszcie pogłaskał po kolankach?


Snułem się wzdłuż dydaktycznej ścieżki i z zadumą podziwiałem daty przyznania praw obywatelskich kobietom w najdziwniejszych zakamarkach świata. I okazało się, że barbarzyńska Rosja przyznała te prawa swoim paniom o kilka lat wcześniej od słynących z demokracji (wymuszania demokracji?) Stanów.. Rekordzistą w moim mniemaniu i tak są jak zwykle nasi nowi bracia którzy przyznali paniom prawa ponad siedemdziesiąt lat PRZED powstaniem państwa! Wiadomo – kozak potrafi!

10 komentarzy:

  1. Te podarte spodnie psują mi wiosenne widoki:-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. był czas gdy podarte się wyrzucało na śmieci...

      Usuń
  2. Winniczek podstawiający Ci nogę to absolutny cud! Po prostu zakochałam się w nim na odległość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Blady świt, a te kobiety już takie zadbane!!!!! Udało im się chociaż zdrzemnąć tej nocy???
    Lubię spać, nigdy więc nie będę kobietą zadbaną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są nocne marki i ranne ptaszki. i wszyscy jakoś sobie radzą.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. cóż - uważaj żeby ktoś Cię nie zapylił, bo wydasz owoce...

      Usuń
  5. Niepokorne myśli.
    Nic co ludzkie. O tych dłoniach. Zauważyłem ostatnio, że moje dłonie są stworzone do pieszczot, w dodatku wciąż maleją!
    Dawniej (tu nadal poligon?)(mój) członek wyraźnie wystawał z mojej zaciśniętej dłoni, a obecnie...
    Nana to ryczy ze śmiechu, bo ma jeszcze mniejsze dłonie od moich. Czy nie jest to wyznanie zbyt osobiste i perwersyjne? Bo Nana puka się w moje czoło?
    przezorny Janek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niech puka, byle nie wypuszczała z dłoni onego.

      Usuń