niedziela, 26 listopada 2023

Czułość.

 

    Łka samotna świeca walcząca z nadciągającym zmierzchem. Zapewne wyczuwa już bliskość sromotnej porażki. Kontury topnieją, okna wsiąkają w niebyt, litościwie ukrywając ćmiące na horyzoncie światła drżących sobowtórów. Wystarcza, aby nicość nie objęła wszechrzeczy. Monologi miękną, zapadając w pluszowe sny, słowa drżą wątłym cieniem na dywanie, w którym wcześniej utonęły te bardziej bezczelne. Wiatr przegania brylantowe okruchy blasku, zaganiając je do głębokich piwnic i zakamarków, w których muszą skonać pośród pajęczyn i wiekowego kurzu. Cisza dotyka coraz śmielej, nie wstydząc się, jak udawała przed południem. Ma ciepłe, delikatne dłonie. I dobrze opiłowane pazurki, przydające pieszczocie aksamitnej pikanterii, krzywdy nie czyniąc wcale.

10 komentarzy:

  1. Wspomnienie o szczęściu niedoszłym...mam.
    I
    Pamiętam.
    W blasku świcy.
    Łagodne światełko w oku Nany, w półcieniu prosiło mnie o miłość...
    łza gorąca spadła na mą wychudłą pierś, czar prysł zanim zdążyła ostygnąć.
    przezorny Janek

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz wiem, że dobre wspomnienia bardzo się nam na co dzień przydają. Tym bardziej kiedy są spisane i uwiecznione na zdjęciach. Z czasem ludzka pamięć nas jednak zawodzi... Spisane wspomnienia przynoszą nam dobre emocje. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia! 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wzajemnie. mnie aparat fotograficzny nie pociąga. lubię patrzeć, ale pstrykać już nie. wolę pisać.

      Usuń
  3. Utonęłam w tym poście. Z niego naprawdę wychodzą wspomnienia i to te najpiękniejsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałem wcześniej i leżało toto czekając na jakąś okazję. wyszła setka - w sam raz na toast.

      Usuń
    2. Patrz, widź, opisuj, wymyślaj, pisz, pisz, pisz... dożywotnio!
      Oto godny toast na tę okazję.
      Wiesz, że ciągle podczytuję "Ekstrakty", które sobie ściągnęłam w pdf? Bawią mnie nieustająco.

      Usuń
    3. ja już wysłałem piątkę ekstraktów na drugą rundę - czas do Mikołaja. na stronie znajdziesz namiary - może też się skusisz?

      Usuń
    4. Pomyslałam o tym przelotnie. W poniedziałek wyjeżdżam do sanatorium, tam będzie czas na wypróbowanie nowej formy. Tak, chcę spróbować.

      Usuń
    5. do boju - czas kończy się za tydzień.

      Usuń