czwartek, 6 października 2022

Z raptularza. Ku pamięci.

 

Melancholia obudziła we mnie silną potrzebę, aby zostawić potomnym dzieło warte pamiętania. Ślad, który przeżyje mnie i wszelkie zawieruchy ciekawych czasów, w jakich za karę żyć mi przyszło. Najwyraźniej w poprzednim wcieleniu nie byłem grzecznym chłopczykiem. A może byłem dziewczynką, która zapomniała cnót ze starych niemieckich podręczników sławiących świętą trójcę? Kűche-Kinder-Kirche brzmi dziś równie toksycznie jak Ku-Klux-Klan, choć niektórym odpowiada.

 

Przekazywanie potomnym słoika z konfiturą różaną, względnie recepty na aroniowy ocet nie wyglądało szczególnie okazale. Potrzebowałem fascynującego reliktu aby podeprzeć ulotną pamięć. Talentów w sobie szukałem mozolnie, chcąc spłodzić choćby zalążek monumentu. Z wysiłku aż mi żyłka puściła… I zostawiłem…

16 komentarzy:

  1. Pół biedy, że zostawił, gorzej gdyby zszedł...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy była to żyłka pierdząca?
    Pytam, czując w sobie żyłkę naukowca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma czasów idealnych, acz miejscówki nieraz zbliżają się do ideału
    Bardzo przydatna umiejętność to odradzanie się z popiołów, jak feniks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwszą część zadania ludzkość opanowała doskonale - szczególnie ta schwytana za pochodzenie przez nazistów. spopielać umiemy. teraz tylko zapukać do Jezuska z pytaniem jak wrócić.

      Usuń
    2. Nie ma co się rozglądać za cudownymi mocami, w sobie trzeba je znaleźć

      Usuń
    3. ta... byle żyłka nie pękła.

      Usuń
    4. Żyłka, znaczy nie aorta, to jeszcze można dać radę...
      Bardzo dużo ludzi kwestionuje powiedzenia: "Co cię nie zabiło, to cię wzmocni" U mnie się sprawdza...za każdym razem się sprawdza...

      Usuń
    5. i chodzą po Ziemi siłacze wzmocnieni taką liczbą porażek ze za nich już kto inny musi płacić. może lepiej byłoby się nie wysilać nad miarę? dla mojego dobra?

      Usuń
    6. Na to musisz sobie odpowiedzieć sam
      Za ostatnim razem, też miałam wątpliwości...ale już nie mam!

      Usuń
    7. gratuluję! naprawdę. ja czuję się raczej słabeuszem.

      Usuń
    8. Dystans do siebie i do świata, niezwykle mi pomagają
      Wiesz...uśmiecham się do ciebie z otuchą...
      I niezobowiązująco

      Usuń
    9. odkłaniam się całkiem szarmancko (mam nadzieję że potrafię).

      Usuń
    10. Człowieku małej wiary (w siebie), oczywiście że potrafisz!

      Usuń
    11. super - trudniej idzie z tym wirtualnym uśmiechem z klawiatury. te mordeczki ;) takie

      Usuń