czwartek, 31 sierpnia 2023

Szaro-bura rzeczywistość (raczej plumka niż skrzeczy).

 

    Chodnikowi biegacze tną ulice wzdłuż i wszerz. Pod naporem wilgoci ciemnieją rowy i nieużytki. Na asfaltowej jezdni ktoś wylal deszcz. Połyskują całe kałuże czekając na sprzątnięcie. Dworcowy zegar pokazuje głupoty, sugerując, że nawet czas jest względny i można nim manipulować.


    Nie wiem, co się dzieje, jednak dziś na chodniku trafiam męskie majtki w obowiązkowo czarnym kolorze. I nie jest to bynajmniej bielizna strącona ze sznura, bo sznura nie zawiesiliby chyba przed przykościelną knajpą i ostentacyjnie barman nie suszyłby swoich niewymownych, jako reklamy bezgranicznej obsługi klientów. Pani o pięknych dłoniach, pomiędzy wysmakowanymi pierścieniami ukrywa ślubną obrączkę, a mnie zachwyca, że ma własne, pięknie zadbane paznokcie bez cienia sztuczności. Co innego kloszardzica o szponach maści miętowej (o matko! Mięta, to zioło, a nie kolor, jednak zostałem poinstruowany przez wzburzoną nastolatkę, że seledynowy, to kolor znany wyłącznie „dzbanom” czy „januszom”, bo współcześnie mówić należy miętowy).

14 komentarzy:

  1. Takie piękne paznokcie mają teraz wyjątkowe znaczenie.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakątek dla ekshibicjonistów, co jest?
    Chociaż.
    Wśród biegaczy mogą być i bieguni , i ich latorośle. Pozbywają się niektórych poplamionych części garderoby.
    Może jakieś śledztwo gaciowe zorganizować, przecież to karygodne -w miejscu publicznym?
    przezorny Janek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemisto miętowy kolor ma nasza miętówka. Nie wiem, czy taki napój ożywczy serwują w tej knajpie, ale razem z odrobiną extazy? "Święty Antoni straciłam cnotę pod płotem", w tym przypadku, być może tylko majtki.
      Upieram się przy śledztwie.
      przezorny Janek

      Usuń
    2. och! zorganizować. śledztwo. a niby kto miałby to robić. ja jestem tło. szara masa uliczna.

      Usuń
    3. Mam pewne doświadczenia.
      Trzeba się wtopić w "szarą masę uliczną" i dyskretnie obserwować, udając głupa.
      Niektórzy mają zmysł obserwacyjny-opisują przyrodę-kwiatki, robaczki, ptaszki i są to opisy nadzwyczaj szczegółowe i można...
      Taką metodę (wstyd przyznać) stosowałem śledząc Nanę. Kocham ją, mimo, że nie maluje paznokci na czarno i byłem zazdrosny o każdy jej krok. Wracała zawsze na czas, raz tylko miała założone majtki "na lewą" stronę...
      Sory za chwilkę zapomnienia i infantylne zwierzenie, ale te dwa obrazowe opisy stringów i czarnych majtek, wywołały u mnie. Wszystko przez te majtki?
      ale nie, nie!
      Nie będę namawiał do obserwowania zachowań ludzi na ulicach, bo można się spotkać z różnymi zarzutami-całkowicie bezpodstawnymi.
      Oglądałem taki film "OKO", w nim grał fajny aktor, muszę sobie przypomnieć. Fajny film.
      Jedno wiem-obserwacje w wykonaniu metalowców(z perspektywy szamba) przez zużyty papier toaletowy zakłamują rzeczywisty obraz gwiazd...
      Jak odwiedzaliśmy Proximę
      chyba się zagalopowałem? Mętówka...
      przezorny Janek

      Usuń
    4. Korekta.
      "Oko" pomyliłem z "Obserwatorem". W "Obserwatorze" gra ten od Janka Łyka. Imiennik.
      przezorny Janek

      Usuń
    5. a co mi tam. pomyłki rzecz ludzka.

      Usuń
  3. Kolor miętowy i seledynowy nie są takie same. Co za ignorancja! 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i zaczęło się. chłop jest z siebie dumny, kiedy cztery kolory na krzyż potrafi odróżnić, a tu dywagacje o subtelnych różnicach... poddaję się. dla mnie to był seledynowy. a kloszardom lepiej nie przyglądać się zbyt ostentacyjnie, bo gotowi obrzucić sterta słownego łajna tak, że cnoty idą precz.

      Usuń
  4. Pod latarnią najciemniej! Winowajcy (właściciela lub właścicielki) czarnych majtek szukać należy i w kościele i w barze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo jednego nie naprawią, a drugiego nie zepsują?

      Usuń
  5. Słowo "miętowy" na określenie koloru doprowadza mnie do szału i nie jest to szał pozytywny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest jeszcze "fuksja". facet, który wie, co to oznacza, to jakiś szaman, albo lekko stuknięty.

      Usuń