sobota, 15 czerwca 2024

Porządek musi być.

 

    Zgodnie z alertem na południowe dzielnice miasta spadł deszcz. Punktualnie co do sekundy. Najpierw chemiczny, zbierający z atmosfery skażenia biologiczne i nieorganiczne, żeby kanalizacja ściekowa przetransportowała pierwiastki, minerały i substancję żywą. W drugim etapie deszcz zmywał kurzu z budynków, ulic, parków, a nawet cieków. Tu również kanalizacja miała odprowadzić urobek do zakładu odzysku. Każdy etap zajął zaledwie kwadrans i miasto zdawało się już łapać oddech. A przecież zostały trzy, intensywne płukania, każdy do dwadzieścia minut. Woda w obiegu zamkniętym była wychwytywana, oczyszczana i kierowana do powtórnego użytku.

    Równo trzecia trzydzieści komunikaty meteo wysłały informację SMS do mieszkańców o zakończeniu prac.

12 komentarzy:

  1. To meteo zrobiło ten deszcz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko jest możliwe. ministerstwo do spraw regulacji klimatu musi przy okazji pomóc służbom porządkowym posprzątać miasto. ładna wizja?

      Usuń
    2. Bardzo ładna. Może i do Fantazmatów się przydać.

      Usuń
    3. za krótka forma. albo za długa.

      Usuń
  2. Ja dostałam kiedyś komunikat o możliwej burzy już po burzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale za to przed kolejną burzą.

      Usuń
    2. kiedyś się przyda. sprawdzalność sto procent - będzie burza, to brzmi dobrze.

      Usuń
  3. Uwielbiam burze, ulewy i spadające z nieba rzęęsiste deszczychoo. Uprawiam wtedy gonitwy między drzewami całkiem na golasa. Oczywiście w swoim ogrodzie. To odludzie, żeby nie było.... A po burzy, kiedy nadchodzi spokój i cisza jestem jak nowonarodzony! I taki dziewiczy...
    Jak do tej pory, nie trafił mnie jeszcze żaden piorun, może dlatego, że jestem (tylko) wtedy szybki, jak speedy Gonzales.
    Dzięki Ci Panie za te dary z Nieba, a Aniołowi Michałowi za ochronę!
    Jasiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę odludzia, po którym można na golasa.

      Usuń
    2. A ja zazdroszczę własnego ogrodu.

      Usuń
    3. A ja szybkosci i zwinnosci :)

      Usuń
    4. każdemu coś, czego (najwyraźniej) mu brakuje...

      Usuń