poniedziałek, 19 sierpnia 2019

Komórka w sieci neuronów.


A jeśli to wszystko, co wokół, to iluzja? Gra wyobraźni napędzana moimi myślami? Jeśli czuję to, co przed chwilą wyobraziłem sobie, a dzieją się wyłącznie myśli? Ból łydek nietrudno wymyślić, gdy wcześniej myślało się spacer po bezdrożach. Najtrudniej pomyśleć pierwszy raz. Potem jest już łatwiej. Mogłem nie wymyślać szczegółów, które teraz kłują. Zbyt pochopnie podszedłem do zagadnienia i pozwoliłem sobie na słabsze chwile. Mogłem być przezorniejszy. Zapobiegliwy bardziej. Zachciało mi się zaglądać, gdzie nie trzeba. I słuchać innych, równie „przebiegłych” jak ja. Dziwne, że oni mają podobne złudzenia. Jakbyśmy wspólnie budowali tę rzeczywistość. Może mamy wspólne korzenie? Stanowimy jeden mózg?

6 komentarzy:

  1. Zapewne Częśc z tego, co przekazują neurony to iluzja. Część z tego na co patrzymy może być iluzją, bo czasem zwyczajnie widzimy tylko to co chcemy widzieć.

    Pozdrawiam Cię Oko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jeśli jesteśmy jednym i tym samym organizmem? tylko tak dużym, że nikt nie dostrzega bezpośrednich powiązań?

      Usuń
  2. S.O.S.! Protestuję, nie chcę być "wspólnym mózgiem" z bezmózgami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ktoś musi zająć się myśleniem koncepcyjnym, a ktoś powinien zająć się realizacją postulatów. nawet w komunie rządzić musiał ktoś, choć wszyscy byli równi. ustaw się! i nie garb się za bardzo!

      Usuń
    2. Garb mam z przodu i niewiele mogę na to poradzić, tak mnie natura zmalowała.

      Usuń
    3. pociąg pancerny też ma z przodu garba, żeby go byle co nie zatrzymało w trasie.

      Usuń