środa, 13 marca 2019

W przelocie.

Bladolice dziewczęta o martwych twarzach niosą swoją niewątpliwą urodę do raczej ponurej codzienności. Pani o biodrach tak szerokich, że można na nich budować niejedną przyszłość patrzyła niemo na wskroś przechodniów, a jej buzi wciąż brakowało jednego wymiaru. W przejściu podziemnym natknąłem się na kobietę, która miała fryzurkę jakby ułożoną z gałązek tamaryszka i zafarbowanych miedzianą farbką. Nawet ze sporej odległości zdawały się być bardziej miękkie od chmur okupujących niebo nad Miastem. Do magnolii, wierzb i klonów dołączają modrzewie sącząc młodziutką zieleń niepostrzeżenie. Za to krzewy szaleją już na całego i niemal słychać, jak śpiewają własną radość. Rzeką spławiają się gałęzie i deski. Faszyna? Natura wzmacniać będzie brzegi? Bobry siedzą cicho w podtopionych chałupach i udają, że to nie ich sprawka.

19 komentarzy:

  1. Zawsze chciałam mieć takie tamaryszkowe włosy, ale natura nie dała. Może to i dobrze, bo prawdopodobnie wyglądałabym jak baobab z miotłą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry fryzjer i z drapaka zrobi dzieło sztuki.

      Usuń
    2. ja nie fryzjer - spróbuj zapytać. na odległość tylko Kaszpirowski leczył odliczając cyrylicą.

      Usuń
    3. Nie ma takiej potrzeby, wszak owłosienie tamaryszkowe w moim wypadku i tak nie wchodzi w grę.

      Usuń
  2. A jednak czujesz...Zobacz nie tylko zieleń, ale nieśmiałe pąki. Te dopiero dają nadzieję na nowe życie, świat i spojrzenie na włosy jako upiększoną naturę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiosna czai się za każdym węgłem. pewnie, że czuję.

      Usuń
  3. Ty tu tak niby lekko i zwiewnie o wiośnie, a ja musiałam sprawdzić dwa słowa. Tamaryszek (ogrodnik jakiś z ciebie czy co?) Roślinę znam, ale tylko z widzenia no i faszyna (to i na melioracji się znasz) widzę, że z ciebie człowiek wielu talentów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to przepiękny krzew. trudno zapomnieć gdy się go zobaczy. i miły w dotyku.
      za Kwiatkowską powtórzę , że jestem pracując... ale nie kobieta. inwentaryzowałem zieleń w Mieście i z rzekami też mi było raczej bliżej niż dalej, więc przy okazji otarłem się o kilka nazw.

      Usuń
  4. Natura nie bywa sprawiedliwa w obdarowywaniu ludzi w zewnętrzne piękno...ale z wiosną wszyscy pięknieją, no prawie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przynajmniej się uśmiechają. to samo w sobie dodaje urody.

      Usuń
  5. "Pani o biodrach tak szerokich, że można na nich budować niejedną przyszłość" - dobrze to wyszło, szeroko dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraźniejszości niosła też sporo - soczyście i ładnie.

      Usuń
  6. Wiem jak wygląda tamaryszek, ale nie umiem tego połączyć z fryzurą.
    Bobrom z mojej okolicy zabrano drzewa. Udawanie, że to nie one psocą, nic nie dało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mają takie miękkie wiechcie jak asparagus. w dużej ilości wygląda toto jak pajęcze nici - lekkie, zwiewne i każdy podmuch potrafi to rozkołysać.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. w jakieś bliżej niesprecyzowane jutro zapewne.

      Usuń