wtorek, 23 lutego 2021

Dzień bogaty w zauważenia. I dygresje.

 

Kobieta ze starannie zamaskowaną makijażem historią przetrwania, uśmiechała się sponad okularów stanowiących raczej biżuterię, niż zdrowotną protezę. Nie – nie do mnie; każdy facet przegra z monitorem, który niesie w sobie rozmaitość i wszechstronność niedostępną nawet boskiej jednostce. Inna, której w ramach diety udało się zrzucić pośladki (oba), pałała irytacją do swojego ekranu i uznała, że czekanie na cokolwiek jest poniżej jej godności, więc wolała udawać, że spieszy dokądś. Wsiadła w SUVa w jedynie słusznym kolorze i pojechała szukać szczęścia gdzie indziej. I zapewne dłużej – szukanie jednak jest tak szlachetnym zajęciem, że nie znalazłem w sobie lekceważącego uśmiechu. Czekanie, jako stan nie wnoszący nic dla przyszłości musi stać niżej w hierarchii, od pełnego aktywności i zapału działania, jakim niewątpliwie jest szukanie. Trawa mięknie z obrzydzeniem, pełna psich bobków, trocin po wyciętej wierzbie, kapsli, papierków po batonach. Tylko przebiśniegów wciąż nie widać. Krokusów, stokrotek, czy choćby mleczy. Mijam panią pachnącą apteką, przepuszczam staruszkę wolną od zapachu. Słuch drażnią pojedyncze samochody i kłapanie drzwiami dostawczaka uzupełniającego zasoby grzybowej i makaronu do pobliskiego sklepu spożywczego. W gałęziach ćwierkało coś tak małego i dobrze ukrytego, że choć wytężałem resztki wzroku wspomagane dziennym światłem, nie udźwignąłem. Szkoda, bo śpiew wart był zauważenia.

5 komentarzy:

  1. Witaj, Oko.

    "Ptaszku mały
    piękny w czarnych lśniących
    piórkach
    z dzióbkiem w kolorze słońca
    zanurzonym wysoko
    w chmurach jak nazywasz się
    po łacinie po polsku czy
    w swoim ptasim
    języku
    nieważne boś ty posłaniec
    wiosny"
    ("Posłaniec wiosny" - R. Mierzejewski)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leno - to Ty chyba jesteś owym posłańcem wiosny. dziękuję.

      Usuń
  2. Nic nie zrozumiałam a szczególnie nic z suwa...Co to ten suw....jeśli coś sie posuwa, dlaczego to posuwanie ma jakiś kolor. Nic nie zrozumiałam ale pewnie dlatego ,że to jest za mądre dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest za mądre, a Internet wesprze, jeśli tylko zechcesz
      oto rozwiązanie:
      https://pl.wikipedia.org/wiki/SUV

      Usuń
  3. Nie lubie podpowiedzi. Jeśli mam znaleźć, znajdę sama. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń