czwartek, 22 lutego 2018

Atmosfera.


Powietrze dzisiaj wyraziste. Dotkliwe i znaczące. Potrafi przypomnieć mi o moich kształtach i przypilnować, żebym nie zgubił na spacerze ani jednej zmarszczki. Nawet kształt płuc potrafi mi trójwymiarowo namalować, gdy się zapomnę i zaciągnę zbyt głębokim wdechem, pozwalając mu spenetrować własne wnętrze. A potem zostawia mnie ze świadomością kształtu, bo już z naprzeciwka idzie starsza pani, która ciekawszym jest obiektem niż ja. Bo ona w kapelusiku przedwojennym, ze słowem drobnym na ustach nieświadomych być może, zapomniana przez bliskich, albo też ich nie posiadająca… już…
Powietrze wślizguje się za mną do piekarni, gdzie znów wybiera kobiecość - pulchną, uśmiechniętą i budzącą sympatię, owinięta własną akceptacją i aromatem pieczywa, że aż w nosie zakręciła się obietnica śniadania. Wronę podejrzewałem o instynkty samobójcze, bo siedziała najwyżej jak można i gapiła się w klepisko beznamiętnie, siwym żabotem pochylając się na fali, co uginała gałązkę wierzbową znoszącą pokornie obciążenie wroną i nie pękającą wcale. Jakieś psy bez rodowodu wykrzykują obelgi wzajemne, jednak chociaż bez błękitnej krwi, to i bez ognia – widać to tylko przyjazne kuksańce były. Może autopromocja, że się żyje i dramatu nie ma? Tylko siedzieć na tym betonie przykro, czekając, aż można będzie usiąść przed kolejnym sklepem i znów zawyć niecierpliwość, że zapachy się skończyły i chodźmy-już-stąd-gdziekolwiek. Samochody mrugają na siebie światłami, a właściciele wyskrobują widzialność na przednich szybach. Ja wyskrobuję słońce z oczu, bo dzisiaj uwodzi mnie tak bezwstydnie, jak jeszcze wczoraj nie miało odwagi.

4 komentarze:

  1. Ta kobieta w piekarni... Niesłychanie mi się kojarzy z jedną moja sceną. Śmieszne i miłe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słońce już trzeci dzień mnie uwodzi, ale dziś ubrałam sie cieplej, bo po kilkugodzinnym spacerze czułam się przewiana nieco...ptakom jakoś ani wiatr, ani mróz nie wadzą zbytnio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znaczy - ptaki się lepiej ubrały na zimę.

      Usuń