środa, 19 czerwca 2019

Kolekcjoner.


Mów do mnie.

Choćbym miał stać się zapomnianą skrzynką na listy. Na słowa drogocenne, porzucone, zagubione, czy zbyt niepewne, żeby beztrosko frunąć w szeroki świat. Będę uchem, w którym utkną wątpliwości i wstyd, piorunochronem obaw i grzebieniem rozczesującym fale gniewu. Przechowam jak Sezam zbyt odważne marzenia i niedopowiedzenia tak gorące, że dziś parzą w język.

Będę maszynką mielącą słowa niepokorne i plugawe, które potem wspólnie ułożymy od nowa pełne żaru i wiary. Nie uronię ni plewy, żeby daremnością nie zanieczyściła świata. Klaserem na białe kruki i złote myśli, na czarny humor i srebrne wesele. Jednorazowe, niepowtarzalne, a może i nieistniejące.

14 komentarzy:

  1. “Kocha się tego, komu najbardziej pragnie się opowiadać.”

    Joanna Bator, Purezento

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no proszę jak ładnie powiedziane.

      Usuń
    2. Takie pierwsze skojarzenie... Zastanawiam się, czy obdarzasz "uczuciem" nas, swoich czytelników(?)

      Usuń
    3. zastanawiaj się - postaram się nie przeszkadzać.
      czytasz, więc wiesz, że uwielbiam niedopowiedzenia.

      Usuń
  2. Tak mówić nie każdemu można i nie każdy tak słuchać potrafi...

    OdpowiedzUsuń
  3. "Mów do mnie jeszcze/ ludzie nas nie słyszą/ twe słowa słodkie w mym sercu wywołują dreszcze/... mów do mnie jeszcze...." Nie wiem czy cytat poprawny, ale cytuję Asnyka z pamięci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pomogę niestety.
      mów do mnie jeszcze, niech twoje słowa mnie stwarzają, niech dzieje się świat, choćby nikt więcej miał nie usłyszeć.

      Usuń
    2. To nie Asnyk, to Przerwa-Tetmajer :)

      Usuń
    3. nie szkodzi - i tak pięknie.

      Usuń
  4. Dałam plamę, pomyliło mi się...pamięć bywa zawodna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przejmuj się absolutnie. ja nie mogłem się pomylić, bo wcale nie wiedziałem.

      Usuń
  5. Mówią że milczenie jest złotem, ale my i tak wolimy mówić 😃 taka nasza natura chyba.

    Pozdrawiam serdecznie Szanownego Autora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. głęboko zerkasz Szanowna Autorko.
      a gadulstwo mamy przyrodzone. milczenia trzeba się dopiero uczyć. a może nie trzeba, a mimo to się tego uczymy?

      Usuń