poniedziałek, 17 czerwca 2019

Mnogość.


Choć dzień wciąż młody, to jednak pikowana kurtka wydaje się być grubą przesadą, nawet, jeśli jest najbardziej różowa na świecie. Chyba nawet w oczach kobiet zwalczających upał miętową gumą, lub kaloriami w parzystych dawkach. Można przynajmniej udawać, że jest chłodniej – takie terapeutyczne oszustwo… No… powiedzmy, że niedopowiedzenie. Na lipie kołyszą się klucze do nieznanej intymności, lecz czemu zawisły pomiędzy dwiema wstążkami asfaltu? Najwyraźniej piechotą za daleko, aby dotrzymać towarzystwa. Dziewczę pokancerowane cieleśnie, jakby wybierało agrest z gęstwiny krzewów miało na udzie siniaczka przypominającego czaszkę czegoś człekokształtnego. Powiedzmy, że w skali 1:5. Gdyby miała być większa byłaby już odzwierciedleniem japońskich i amerykańskich horrorów. Pani o wzroście adekwatnym do Burdż Chalifa założyła na drogę dodatkową kondygnację. Parking, a może fundament? Nie wiem sam, ale stokrotkom światło odbierała lekceważąc je doskonale. Na straganach budzą się truskawki i czereśnie rumieniąc się pod wzrokiem przechodniów. Starszy pan zwieńczony aureolą krzewów oddał się konsumpcji, żeby organizm nawodnić i nieco oszołomić rozproszonymi pośród dwutlenku węgla procentami. Podglądam świat zachłannie, prawie tak, jak robi to wiatr, więc nie dziwię się, kiedy naprzeciw spotykam podobną, tylko żeńską zachłanność. I wcale mi do głowy nie przyszło, że mogę być piękny. Ale że zauważalny, to już owszem.

16 komentarzy:

  1. Podoba mi sie pani wysoka jak Burdż Chalifa ;-) Tylko pewnie jej nielekko w życiu z takim wzrostem.
    Niektórym to nawet w najwieksze upały zimno.
    Jak się czujesz jako obiekt obserwacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super. wybałuszyliśmy się wzajemnie jak dwie kolorowe gąsienice napotykające niejadalną przeszkodę.

      Usuń
  2. "Pan jest piękny" to kluczowa kwestia "Apolla z Bellac", głośnej sztuce Jeana Giraudoux. Faceci łykają to bezbłędnie podobno do dziś a sztuka jest z 1942 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudne do wyobrażenia. wiele słów można wykrztusić na widok faceta, ale piękny? to już gruba przesada.

      Usuń
    2. Ależ Oko są faceci, o których można powiedzieć PIĘKNY miałam takiego na tapecie mojego lapka. On nie był przystojny, on był piękny. :)

      Usuń
    3. ja takich nie dostrzegam.

      Usuń
    4. I tu ci powiem to co ty mi parę razy powiedziałeś - źle się rozglądasz. ;)

      Usuń
    5. nic z tego. poczułbym się bardzo nieswojo, gdybym spotkał piękny okaz faceta. moim zdaniem piękno przypisane jest do płci przeciwnej i żadnych wyjątków być tu nie może.

      Usuń
    6. Pozwolę sobie mieć inne zdanie. Wydajesz się być ograniczony w widzeniu piękna - piękne mogą być kwiaty, obrazy, drzewa, budynki, zwierzęta, ludzie i...życia niestarczy, żeby wymieniać. Mężczyźni też bywają piękni. Musisz uwierzyć mi na słowo. Albo, nie musisz.

      Usuń
    7. tak jest. jestem ograniczony i jestem z tego dumny.
      jeśli Ci na tym bardzo zależy, to uwierzę. Tobie pewnie trudniej znaleźć urodę pośród własnej płci.

      Usuń
    8. Nie przyglądam się - nie za bardzo mnie to interesuje, poza tym jednak piękno jest względne, szczególnie jeśli dotyczy ludzi. Bo np takie góry są po prostu piękne, albo tygrys, albo góra lodowa. A z ludźmi to jest tak, że piękno ma sie w sobie i nagle ktoś kto wydawał się zupełnie nieciekawy, odzywa się lub uśmiecha i perspektywa kompletnie się zmienia.

      Usuń
    9. widzisz. ja też nie przyglądam się jakoś szczególnie facetom i ich wygląd słabo mnie interesuje. wolę popatrzeć na Rzekę.

      Usuń
  3. co ma kalorie w parzystych dawkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tic-tac się chwali, że to zaledwie dwie kalorie.

      Usuń
  4. Wczoraj miałam spacer między starymi lipami, wyglądały pięknie, ale zapach był najpiękniejszy. I były też bardzo zauważalne. I lipy nie było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno o ładniejszy zapach. może fiołki potrafią dorównać.

      Usuń