wtorek, 11 czerwca 2019

Pod kontrolą.


Młoda kobieta własną miękkością zaraziła mój wzrok. I patrzyłem bez złośliwości na cały świat; na kobietę, która wyszła z domu w kapciach, na kloszarda przeciągającego się na ławce niczym kot, na panią splatającą nogi mocniej od warkocza. Uśmiechnąłem się na widok pani, która zrezygnowała z biustonosza na rzecz nieustającej pieszczoty bluzki ogrzewanej wzrokiem ciekawskich. Mijałem panie w sandałkach tak oszczędnie skrojonych, że ledwie stóp się trzymały i patrzyłem na rozmaitość barw, jakimi pysznią się ich pazurki. Świat nie zna tylu kolorów, ile można znaleźć na damskich paznokciach. Krok w krok za mną zmierzała do nieznanego celu niewiasta w wielkich, przeciwsłonecznych okularach. Wysoka i chuda okropnie. Gdyby miała skrzydełka pomyślałbym, że to ważka, a tak podejrzewałem ją, że mnie śledzi wyzywająco. Przyspieszyłem odrobinę, ale nie tak, żeby jej zabrać widok mojego zaplecza – być może chciała tylko popatrzeć. Niech ma. W końcu sam zerkam, więc w ramach rewanżu nie godzi się boczyć, czy grymasić.

11 komentarzy:

  1. Niektórzy ludzie wyglądają w okularach przeciwsłonecznych jak końskie muchy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta pai wyglądała jak ważka.

      Usuń
    2. Wiem, przeczytałam. Stąd przypomniały mi się moje skojarzenia.

      Usuń
    3. i słusznie. ja widywałem lisie twarze.

      Usuń
    4. ciekawe, jakie jeszcze się spotyka - słyszałem o końskich.

      Usuń
    5. Słyszałam jeszcze o świńskim ryju i żabich ustach.

      Usuń
  2. jeśli wziąć pod uwagę pazurki u rąk i nóg, to prawdziwe rozpasanie kolorystyczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę - nie ma tylu kolorów na świecie.

      Usuń
  3. Pani być może patrzyła na świat z góry, albo było coś dla niej interesującego w Twoim zapleczu. Kolorowe damskie pazurki wprowadzają trochę urozmaicenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jest pazurki dają poczucie rozmaitości.
      a co wypatrzyła, to nie wiem. może gdzieś w blogach da się znaleźć.

      Usuń