poniedziałek, 5 kwietnia 2021

Z tramwajowego okna.

 

Chichoczące głupio dziewczątka i młodzieńcy pełni wulgarnej energii. Ciekawe, że z wiekiem pewność siebie samczyków słabnie, a samiczek rośnie. Ktoś depcze chodniki podpierając się narciarskimi kijkami, które wlecze za sobą. Stokrotki, pokrzywy, fiołki, zawilce i kaczeńce bezpańsko okupują trawniki, żonkile, tulipany i krokusy wymagały ludzkiej ręki. Forsycje rozgrzewają oczy ciepłem dojrzałej żółci, aż kosom spomarańczowiały dzioby. Pierwsza miłość wspina się na palcach po pocałunek pośród drzew, dziecię z wrażenia upuszcza bułeczkę z makiem i z wysokości wózka musi ją pożegnać przy pełnej nieświadomości mamy. Wiatr zuchwale rozdmuchuje samochodom reflektory, a czasem sięga nawet sygnałów na dachach policyjnych furgonów. Na restauracyjnych szyldach zjełczało już całkiem menu, którego nie ma jak skonsumować. Dobrze, że wciąż udaje się posłyszeć śmiech niezaprawiony łzami.

10 komentarzy:

  1. I w tym śmiechu cała nadzieja, zwłaszcza gdy wiosenny śnieg za oknem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za oknami sucho. tylko wiatr dokucza i słońca nie widać.

      Usuń
  2. Witaj, Oko.

    "Niedługo drobne fiołki w trawie
    z tęsknotą oczy w niebo wzniosą,
    by dało ciepło im łaskawie,
    a szron ustąpił miejsca rosom.

    Wiosna zaspana i zmarznięta
    sobotni ranek wita chłodem;
    niech więc ogrzeje nas po Świętach,
    ubierze drzewa w listki młode."
    ("Wielkanoc" - E. Pilipczuk)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. listki już są Leno... ale niech będzie ich więcej i więcej.

      Usuń
    2. U nas tylko w wazonach:)
      To się różnorodność klimatyczna nazywa... Czy jakoś tak;)

      Usuń
    3. mam w wazonach pędy wierzby. i tulipany. czy jakoś tak...

      Usuń
  3. No ja nie jestem przekonana, jak to jest z tą pewnością siebie... Mam wrażenie, że z wiekiem coraz bardziej jesteśmy zakompleksieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faceci cofają się w cień, a kobiety przejmują stery - widziałem to tyle razy, że aż się dziwię, że dopiero do mnie dotarło. rozejrzyj się - bez emocji. popatrz na niedorostki i na dojrzałe osobniki.

      Usuń
  4. A ja już ładnych parę lat nie jechałem tramwajem. Przeważnie chodzę na piechotę, ale przez maseczkę mam zaparowane okulary i niewiele dostrzegam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żałuj! pozbawiłeś się doznań, które warte są notki. a kto wie, czy nie pamięci długotrwałej!

      Usuń