środa, 15 marca 2023

Nadrealizm.

 

Horyzont wolny od cywilizacji kłębił się i wypinał na wszystkie strony. Lasy oblegające pagórki, rzeki wijące się przełęczami i ostre, poszarpane szczyty szczerbatych pasm górskich szukały pierwszeństwa w zachwytach. Niebo nad wszechobecną rozmaitością zdawało się być równie oszołomione. Drobne chmury z wolna wirowały, pozwalając słońcu grać w berka z pejzażem. Ot – taki ocean zawieszony nad ziemią, rozkołysany romantycznym uniesieniem.

 

Zatopiony w prostokąt piękna, trwałem zniewolony artystyczną wizją, pozwalając sumieniu wzdychać, gdy ktoś mnie odsunął bezceremonialnie. Wraził łapska w obraz i rozsunął krajobraz. Chwilę później wspinał się już na ramę, by wskoczyć do wnętrza. Łono natury zamknęło się za nim bezszelestnie.

6 komentarzy:

  1. Puk, puk. Można wejść ? Drzwi otwarte ...
    Wnioskuję, że "Alicja po drugiej stronie lustra" to nie była....ale ktoś o podobnych zdolnościach...
    Wyjdę tą samą drogą, którą weszłam... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne - nie krępuj się. czasy takie, ze nieśmiałych spycha się na skraj istnienia. środkiem prują ci, którym nie brakuje bezczelności.

      Usuń
  2. Cholera(ups-przepra....)
    To jak z baśni Lovecrafta-lektura zabroniona dla mnie! Tam to dopiero było lustro! Czytałem pod kocem, z latarką w ręce, ale mnie nakryła. Czujna jest.
    Dziś obiecała, że jutro wyjazd-pykłem Jej tekst, ten: "horyzont wolny od cywilizacji ..." i co? zmiękła, jak ircha od szkiełka w binoklu. W nocy spakuję do komandoskiego wora(zrobiony na szydełku) siekierę, piłę i krzesiwo. Świat otworem.
    Jak szczęśliwie wrócimy, to narysuję Jej widokówkę "Lasy obiegające....", tam to wszystko czeka, na razie w małym letargu. Już wiem, będzie cudownie! Brać włóczkowe rękawiczki, boa i czerwony beret. Albo niebieski. Ona mi wybierze.
    Spać.
    przezorny Janek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłem katalizatorem wspólnego (dla Was) jutra? miło mi.

      Usuń
  3. Od jutra się zaczyna jutro i choć zaczął padać śnieg-nie stanowi. Ona pięknie prowadzi auto, a na naszej trasie nie ma żadnych wertepów. Powiem Jej, kiedy miniemy gałąź z krogulcem. Zawsze jest, kiedy jedziemy.
    Będę w pasach bezpieczny. Chyba nie zmrużę oka przez całą noc. Co z drugim? Którego nie zmrużę?
    przezorny Janek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie pilnować żeby pierwsze grzecznie spało.

      Usuń