poniedziałek, 6 marca 2023

Wróżba

- Szybko, pomyśl życzenie – aż podskakiwała, szarpiąc mnie przy tym za rękę – Patrz! Spadająca gwiazda! Na szczęście! Pomyślałeś? Bo ja już dawno, a Ty?

Patrzyłem oszołomiony jej energią. Zerkała w niebo z ufnością, jakby ruch ciała niebieskiego faktycznie mógł jej przynieść to, czego nie potrafiła nauka. Była chora na białaczkę. Lekarze nie dawali jej nadziei na więcej, jak rok.

- Musisz tylko uwierzyć – szepnęła – na pewno się uda.

Pomyślałem, że dobrze byłoby się razem zestarzeć, wspólnie nacieszyć się życiem i odejść z uśmiechem na ustach. Chwyciłem ją za rękę i uśmiechnąłem się

Niebo pękło. Meteor spadł prosto na nasze głowy.


8 komentarzy:

  1. Takie historie w realu również częste z tym, żezamiast meteoru spada frustracja, nieszczęśie, brak pieniędzy, kłopoty, co na jedno wychodzi :-)
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. póki życia, póty nadziei. meteor, to rozwiązanie bez szansy na ciąg dalszy.

      Usuń
  2. Lubię zaskakujące zakończenia...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czarny humor. razem aż po grób. to znaczy - niezbyt długo.

      Usuń
  3. Aż strach marzyć, gdy noc gwiaździsta...tyle gwiazd i innych obiektów latających. Może lepiej czasem patrzeć pod nogi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są i tacy - kiedyś znalazłem dwieście euro...

      Usuń
    2. Ja ostatnio znalazłam złotówkę. Może dlatego, że pozazdrościłam koledze, który znalazł 50gr...Pomyślałam wtedy że bogaty to zawsze grube znajduje. No a potem okazało się, że mnie się trafiła podwojona "wygrana". I jak tu w zrządzenie losu uwierzyć?

      Usuń
    3. no proszę. bo to człek się lepiej czuje, kiedy innemu gorzej. dziwna ta przypadłość. poprawia humor, bo jak ja złamałem rękę, a ktoś inny dwie nogi - zaczynam zdrowieć w okamgnieniu!

      Usuń