czwartek, 27 września 2018

Przemijanie.


Gołębie pióro wciąż myślało, że jest gołębiem i frunęło wzdłuż ulicy wzbijając się na orbitę wygasłej, ulicznej lampy rozchybotanej wiatrem. Inne usiłowały wydziobać coś pomiędzy pokruszonymi płytkami chodnikowymi, albo czaiły się w portalach bram niegdyś pięknych. Starsza pani patrzyła na nie z nostalgią, a ja nie powiedziałem jej, że pięknie dzisiaj wygląda. Że młode pośladki rosnące w męskim wzroku do szerokości chodnika nie są wieczne i już za chwilę przestaną wzbudzać emocje. Chłodno – nawet zapach chleba schował się w piekarni, chociaż drzwi zachęcająco otwarte proponują wagary. Wcale się nie dziwię, że zapach woli się wtulić w ciepły biust ekspedientki, zamiast pozwalać się szarpać na strzępy. Z kierownicami samochodów odbywają się poranne modlitwy i na szczęście za zamkniętymi drzwiami, dzięki czemu nie deprawują młodzieży (jeśli to jeszcze możliwe). Sikorki wyglądające jak papużki miniaturki stukają dzióbkami w parapet, żebym podzielili się śniadaniem, choć szwedzki stół mają na półmisku miasta otwarty całodobowo. Widząc, że nie wskórają nic odfrunęły na sosnę i złorzeczą mi stadnie.

8 komentarzy:

  1. Nie jest dobrze, zkoro sikorki stadnie Ci złorzeczą....
    Ale przyjdzie nowy dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja im życzę jak najlepiej. przyjdzie zima, to pomogę. ale nie teraz Stokrotko.

      Usuń
  2. Lubię ten czas. Lubię jesień i chłód. Lubię deszcz. Jest czas, żeby tańczyć na ulicach.
    Bardzo spodobało mi się zdanie o półmisku miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto się zdarza wielu ludziom - może i Tobie? gdybyś zmierzała do tutaj, to daj znać - może uda mi się być niegrzecznym i palcem pokażę to i owo.

      Usuń
  3. Może to sikorki-arystokratki i nie chcą jeść byle jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bogatki- u biednego szukać przyszły, a marzyły się rarytasy.

      Usuń
  4. Żarliwość modlitw za kierownicą w godzinach szczytu mogłaby zdeprawować małoletnich, gdyby nie mieli dostępu do Internetu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koło mnie mogłabyś pobierać lekcje od początkujących nastolatków.

      Usuń