piątek, 28 października 2022

Ekstrakty cz.83

 

Okupacja ekonomiczna.

- Mamy z grubsza 37 milionów niezdiagnozowanych przestępców – prezydent zaczął wyraźnie zgorszony - Czas najwyższy zająć się tymi chłystkami, ale nie pojedynczo, bo życia braknie, tylko globalnie. Nałożymy zbiorowy mandat katastrofalny i bez możliwości odwołania, a rzecz nazwiemy podatkiem.

 

Gosposia pełną gębą.

Staruszka właśnie kończyła ćwiartować aligatora i pchała krwawe ochłapy do lnianej siatki, nie bacząc na juchę cieknącą przez materiał na jej mocne łydki.

- No Kubuś dzisiaj nie będzie musiał żreć kartofli – sapnęła uradowana – ale mi się piękny pieseczek trafił, w sam raz na obiad dla dziadziusia!

 

Nieufność wszczepiona.

Kiedy matka zaproponowała mi wsparcie w kwestii wyboru płci i pomoc światowej sławy psychiatry, pomyślałem, że faktycznie jest nam obojgu potrzebny. Skoro wzrok potrafił nas aż tak zwieść na manowce… Świat już nigdy nie będzie taki sam.

 

Zawistny.

Pyszniła się tą swoją hodowlą rasowych i rodowodowych szczeniaków, aż mi ciśnienie skoczyło. Zebrałem ze wsi wszystkie kundle i pod osłoną nocy ukradkiem wpuściłem do suczych klatek. Zwierzęcą rozkosz słychać było w sąsiednim województwie, a szloch właścicielki stada utonął w nim bez śladu.

 

Pilny uczeń.

Myśli były dla niego zbyt szybkie i uciekały zanim zdążyły języka dotknąć i spłynąć słowem na zewnątrz, więc długo milczał. Wreszcie zaczął dukać tajemniczą mantrę. Trochę trwało, zanim zrozumiałem, że klnie z pasją, powtarzając obelgę wracającą tak często, że wreszcie ją dogonił.

6 komentarzy:

  1. Stęskniłam się,,, zaczynam podczytywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najwyraźniej potrzebowałaś zniknąć żeby znów się pojawić. nałóg?

      Usuń
  2. Nareszcie ktoś mi wyjaśnił, dlaczego tak szybko uciekają mi pieniądze z portmonetki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podzielisz się odkryciem? mam wrażenie że mi uciekł nawet portfel.

      Usuń
    2. No przeciez sam to napisałeś: jesteśmy przestępcami i płacimy gigantyczny mandat. Nie tylko nazwany podatkiem.

      Usuń
    3. w natłoku myśli pogubiłem się co nieco. ale już wracam w ekonomiczne dyby.

      Usuń